Απόσυρση της... απόσυρσης και η... Μπανανία που λέγεται Ελλάδα
Του ΚΩΝ. ΝΕΑΜΟΝΙΤΗ
Το απόγευμα της Δευτέρας 02/11/09 παρακολουθήσαμε από τηλεοράσεως τον υπουργό Οικονομίας και την υπουργό Περιβάλλοντος να δίνουν μία γροθιά στους έχοντες του ελληνικού κράτους οι οποίοι θέλησαν να εκμεταλλευτούν το μέτρο της απόσυρσης και να εφοδιαστούν με νέο αυτοκίνητο υψηλού κυβισμού κερδίζοντας μέχρι και 3.000 €.
Στις πρώτες 100 ημέρες διακυβέρνησής τους οι Ηνωμένες Πολιτείες της Ελλάδος (κατά το Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής, αφού η νέα κυβέρνηση αρέσκεται σε αμερικανιές και νεοτερισμούς αμερικανικού τύπου) κατήργησαν το μέτρο, διότι κατά την άποψή τους δεν προσέφερε κανένα όφελος στη βελτίωση του περιβάλλοντος, στη μείωση της κυκλοφορίας, ενώ ταυτόχρονα θα επιβάρυνε και τον κρατικό προϋπολογισμό κατά 400 εκατομμύρια € το χρόνο.
Το κακό προεδρικό διάταγμα του κ. Σουφλιά καταργήθηκε αλλά ευτυχώς έμεινε ένα μέρος του, εκείνο βέβαια που αφορούσε την αύξηση των τελών κυκλοφορίας των αυτοκινήτων παλαιάς τεχνολογίας, τιμωρώντας τους κακούς πολίτες που θέλουν να μολύνουν το περιβάλλον, ενώ για τα αυτοκίνητα νέας τεχνολογίας τα τέλη θα είναι μειωμένα σε σχέση με αυτά που πλήρωναν οι ιδιοκτήτες τους μέχρι σήμερα.
Εκείνο που δε μας είπαν οι δύο νέοι υπουργοί είναι ποια είναι η εναλλακτική λύση για να μην έχεις παλιό αυτοκίνητο. Το προεδρικό διάταγμα του κ. Σουφλιά μπορεί να είχε ατέλειες (μπορούσες να αποσύρεις αυτοκίνητο με πινακίδες που είχαν κατατεθεί για πολλά χρόνια άρα δεν κυκλοφορούσε έτσι και αλλιώς ή θα πλήρωνες τέλη με βάση την παλαιότητα και όχι την εκπομπή καυσαερίων που βεβαίωνε το ΚΤΕΟ) όμως έδινε την εναλλακτική και το κίνητρο κυρίως στον κάτοχο αυτοκινήτου παλαιάς τεχνολογίας με ετήσιο εισόδημα 10 με 15 χιλιάδες € να αντικαταστήσει το αυτοκίνητό του προσφέροντάς του μία ενίσχυση που αντιστοιχούσε στο 10 με 15% του ετήσιου εισοδήματος. Τώρα με την κατάργησή του, σύμφωνα με την υπουργό περιβάλλοντος, “συμβολικά κάνουν μία κίνηση για να δείξουν ότι εκείνοι κάπως αλλιώς θα σχεδίαζαν την απόσυρση” αλλά αφού δεν τη σχεδίασαν οι ίδιοι είναι ex ante κακώς σχεδιασμένη.
Αν οι ιθύνοντες των δύο υπουργείων θεωρούν ότι οι κάτοχοι παλαιών αυτοκινήτων τα κυκλοφορούν λόγω ιδεολογίας είναι μακριά νυχτωμένοι. Αν θεωρούν ότι οι κάτοχοι παλαιών αυτοκινήτων είναι οι εισοδηματίες των 60, 70 ή 100 χιλιάδων € εισοδήματος το χρόνο τότε πρέπει να ξέρουν ότι αυτοί δεν έχουν παλιό αυτοκίνητο γιατί μπορούν και το αντικαθιστούν κάθε τέσσερα χρόνια ή αν έχουν παλιό αυτοκίνητο, το έχουν στο γκαράζ τους διότι αυτό είναι αντίκα. Το μέτρο της απόσυρσης αφορούσε τον πολύ κόσμο που όχι από μαζοχισμό αλλά από ανάγκη οδηγούσε αυτοκίνητο χωρίς ABS, κάνοντας το σταυρό του να μη βρεθεί ανάγκη να πατήσει απότομα τα φρένα του, εκείνον που δεν είχε υδραυλικό τιμόνι και, αν έπρεπε να παρκάρει σε περιορισμένο χώρο έκανε τέτοια μπράτσα σα να δούλευε σε οικοδομή για ένα μήνα, εκείνον που κάθε φορά, που πήγαινε σε συνεργείο έπρεπε να ψάχνει σε όλη την Ελλάδα για να βρει το ανταλλακτικό που χρειάζεται και, αν το έβρισκε, ήταν σα να κέρδιζε το λόττο, αφού συχνά ο γκαραζιέρης αναγκαζόταν να καταφύγει σε πατέντες για την επιδιόρθωση του παλιού αυτοκινήτου λόγω έλλειψης ανταλλακτικών.
Τώρα που καταργήθηκε η απόσυρση κανείς δε μας λέει πώς ο παλαιότερος στόλος αυτοκινήτων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (άνω των 15 ετών), αυτός της Ελλάδας θα ανανεωθεί, όμως η νέα κυβέρνηση, αφού έκανε το χρέος της και απέτρεψε τον πλουτισμό των υποψήφιων προς απόσυρση ιδιοκτητών παλαιών αυτοκινήτων, είναι έτοιμη να χαράξει νέους δρόμους μέσω της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης και της πράσινης ανάπτυξης. Τώρα, πώς για αυτό το μέτρο, ενώ το γνώριζε προ των εκλογών, δεν ανακοίνωσε την αντίθεσή της και την πρόθεσή της να το καταργήσει όπως έκανε σε άλλες περιπτώσεις είναι απορίας άξιο.
Βέβαια μετέωρο θα μείνει και το ερώτημα τι θα κάνουν και όσοι είχαν κλείσει ραντεβού να αποσύρουν το αυτοκίνητό τους αλλά τους πρόλαβε η απόσυρση της απόσυρσης, όμως ας μην πολυενδιαφερόμαστε για αυτούς, το δημοσιοοικονομικό πρόβλημα λύθηκε, η ευημερία έρχεται και το παλιό γνωμικό ότι ο λύκος και αν εγέρασε και άλλαξε το μαλλί του ούτε τη σκέψη άλλαξε ούτε την κεφαλή του ίσως είναι από τις σκέψεις που τώρα γίνονται περισσότερο επίκαιρες από ποτέ.
Με την ελπίδα να δημοσιεύσετε την άποψη μου για τον εμπαιγμό του κράτους προς τον πολίτη, Νεαμονίτης Κωνσταντίνος, κάτοχος και χρήστης ενός αυτοκινήτου που τον Οκτώβριο που πέρασε έσβησε τα 28 κεράκια λειτουργίας του και όπως φαίνεται θα αναγκαστεί να λειτουργεί για πολλά χρόνια ακόμα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου