Ο ρατσισμός είναι δίπλα μας, είναι κοντά μας, τον βιώνουμε με πολλούς τρόπους, αντιδρούμε σε αυτόν διαφορετικά, ενώ υπάρχει ρατσισμός και ρατσιστική συμπεριφορά που μπορεί να μην αφορά τη διαφορετικότητα στις φυλές ή στο χρώμα αλλά να αφορά τη διαφορετικότητα στη σωματική διάπλαση, στις ικανότητες, απέναντι σε κοινωνικές ομάδες κ.λπ.
Το ρατσισμό «έψαξαν» ως αντικείμενο στο πρότζεκτ τους, τα παιδιά της Α΄Λυκείου Καλλιμασιάς κι αναζήτησαν τη γνώση και την αλήθεια χρησιμοποιώντας διάφορες μεθόδους.
Τότε ήταν, όπως εξήγησε η υπεύθυνη εκπαιδευτικός Ευαγγελία Μελαχροινούδη, που αποφάσισαν αυτή τους η ερευνητική προσπάθεια να πάρει τη μορφή ενός επιτραπέζιου παιχνιδιού.
Το παιχνίδι
Η βάση του παιχνιδιού είναι κατασκευασμένη από πλέξι γκλας και πάνω σε αυτό έχουν ζωγραφίσει τα τετράγωνα (την πίστα) που στήνεται το παιχνίδι. Το συγκεκριμένο επιτραπέζιο βασίζεται στη λογική που έχουν ανάλογα παιχνίδια όπως το φιδάκι. Τα παιδιά ρίχνουν τα ζάρια χωρισμένα σε ομάδες, προχωρούν με τα πιόνια τους στα τετράγωνα κι ανάλογα είτε πέφτουν σε νάρκες, είτε προχωρούν μπροστά, είτε πέφτουν σε τετράγωνα με εντολές ή με ερώτηση με θέμα τον ρατσισμό. «Πες μου πέντε ταινίες με θέμα τον ρατσισμό» , ήταν μια από τις ερωτήσεις που πέτυχε η μια ομάδα, παίζοντας το παιχνίδι μέσα στην τάξη. «Ήσουν μάρτυρας σε περιστατικό ρατσισμού κατά συμμαθητή σου και δεν αντέδρασες. Πήγαινε πίσω τρία τετράγωνα» ήταν το περιεχόμενο μιας κάρτας εντολής.
Το ρατσισμό «έψαξαν» ως αντικείμενο στο πρότζεκτ τους, τα παιδιά της Α΄Λυκείου Καλλιμασιάς κι αναζήτησαν τη γνώση και την αλήθεια χρησιμοποιώντας διάφορες μεθόδους.
Τότε ήταν, όπως εξήγησε η υπεύθυνη εκπαιδευτικός Ευαγγελία Μελαχροινούδη, που αποφάσισαν αυτή τους η ερευνητική προσπάθεια να πάρει τη μορφή ενός επιτραπέζιου παιχνιδιού.
Το παιχνίδι
Η βάση του παιχνιδιού είναι κατασκευασμένη από πλέξι γκλας και πάνω σε αυτό έχουν ζωγραφίσει τα τετράγωνα (την πίστα) που στήνεται το παιχνίδι. Το συγκεκριμένο επιτραπέζιο βασίζεται στη λογική που έχουν ανάλογα παιχνίδια όπως το φιδάκι. Τα παιδιά ρίχνουν τα ζάρια χωρισμένα σε ομάδες, προχωρούν με τα πιόνια τους στα τετράγωνα κι ανάλογα είτε πέφτουν σε νάρκες, είτε προχωρούν μπροστά, είτε πέφτουν σε τετράγωνα με εντολές ή με ερώτηση με θέμα τον ρατσισμό. «Πες μου πέντε ταινίες με θέμα τον ρατσισμό» , ήταν μια από τις ερωτήσεις που πέτυχε η μια ομάδα, παίζοντας το παιχνίδι μέσα στην τάξη. «Ήσουν μάρτυρας σε περιστατικό ρατσισμού κατά συμμαθητή σου και δεν αντέδρασες. Πήγαινε πίσω τρία τετράγωνα» ήταν το περιεχόμενο μιας κάρτας εντολής.
Στα πολυπολιτισμικά πλέον σχολεία μας το φαινόμενο του ρατσισμού είναι έκδηλο. «Μπορεί στη Χίο να μην υπάρχουν τόσο έντονα τα σημάδια ή τα κρούσματα, αλλά ο ρατσισμός υπάρχει. Τα παιδιά παράλληλα έδειξαν ενδιαφέρον και για άλλες μορφές ρατσισμού και κοινωνικού αποκλεισμού. Αξιοσημείωτη ήταν η επίσκεψη της Σοφίας Μιχάλα και του Ν. Ξυλά από τον Παγχιακό σύλλογο ατόμων με αναπηρία. Και οι δυο μίλησαν στα παιδιά για τον ρατσισμό, έτσι όπως εκείνοι τον βιώνουν ενώ με αφορμή την παγκόσμια ημέρα για άτομα με αναπηρία, τα παιδιά κυκλοφορούσαν όλη μέρα με δεμένα τα μάτια για να αντιληφθούν πώς είναι να είσαι τυφλός και ποια είναι η αντίδραση των γύρω σου σε αυτήν την πραγματικότητα», εξηγεί η κ. Μελαχροινούδη κι άλλες πτυχές του προγράμματος.
Οι μαθητές από αυτό το πρότζεκτ εκτός από τις ώρες διασκέδασης παίζοντας το συγκεκριμένο επιτραπέζιο, αποκόμισαν τη γνώση με μια διαδραστική όσο και διασκεδαστική διαδικασία, ταξίδεψαν, αναζήτησαν, εμβάθυναν και τελικά έφτασαν στη γνώση, δηλώνοντας πολύ ικανοποιημένοι από αυτή τους την εμπειρία.
Πηγή: ΠΟΛΙΤΗΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου